Wednesday, March 14, 2012

Penting Ke Foursquare Tu?



FOURSQUARE....semua tahu kan....


Best ke guna application ni? Wajib dan perlu ada ye bagi semua pengguna yang memiliki smartphones.


Untuk apa? Apakah faedah dan kegunaannya?


Selalu fikir akan keburukan dari kebaikannya. Sebelum ini saya memang salah seorang pengguna aplikasi ini dan merupakan suatu kemestian bagi saya untuk mengapdet status di mana sahaja saya berada.


Tetapi pernahkah kita terfikir akan PRO dan CONS yang terdapat apabila kita menggunakannya. Memang best dan seronok kerana kita tidak ketinggalan dari memiliki software software aplikasi terkini bagi pemilik smartphones tetapi tahukah kita akibat dari kekerapan dan kealpaan kita mengapdet lokasi kita setiap masa dan setiap saat akan mengundang padah.


Kita tidak memandang serius akan semua perkara buruk yang bakal berlaku minta dijauhkan lah. Tetapi kalau boleh haruslah dielakkan. Sebenarnya kalau difikir-fikirkan saya tak nampak apa fungsi utamanya, mungkin juga ada sesetengah pengguna memikirkan bahawa ini sahaja cara untuk mereka in touch bersama kawan kawan yang mereka kenali dengan harapan dapat berjumpa mereka jika kebetulan mereka berada di tempat yang sama.


Kalau nak dikira bukan dapat anugerah, piala ke atau sejumlah wang bagi membolehkan kita mengunci setiap tempat yang kita lawati jadi rasanya tidak berbaloi pun.


Walhasilnya setiap perkara yang kita lakukan selalulah fikir dahulu akan buruk dan baiknya sesuatu perkara itu. Malahan bukan itu sahaja ianya bukan hanya akan menyumbang kepada sesuatu perkara yang buruk berunsur jenayah yang kita sendiri beranggapan kita tiada musuh atau tiada siapa pun yang dengki serta iri hati..tetapi memandangkan kita terlalu taksub dan leka untuk ber 'check in' ke sana sini hingga lupa menerapkan langkah langkah keselamatan untuk diri kita dan juga keluarga.


Hindarkan diri dari perkara yang tidak diingini. Jikalau ianya boleh dicegah dan dikawal maka cegahlah ia sebelum sesuatu yang tidak diingini berlaku.


Sekadar untuk mengingati diri sendiri dan juga berkongsi pengetahuan bersama rakan rakan bloggers yang saya kasihi.


Published with Blogger-droid v2.0.4

4 comments:

Lida Rahim said...

LR tak der pon app ni.. yg dlm fb pon jarang2 check-in huhu

CaDLyNN said...

dah install application ni..tp takleh pakai..hehe..kalo tak sy ant yg akn check-in dimana-mana..huhu...tp tgk jugak..kdg2 kite perlukan privacy jugakkn

Izwa Kamaruddin said...

terpulang kat org kan... :)

MAY said...

x ada jgk software ni..tapi sekarang ni memang berjage2 utk update paper status semenjak M.D add FB sy..hoho..nnt die bace status yg bkn2 plak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...