Showing posts with label The Rainbow Journey. Show all posts
Showing posts with label The Rainbow Journey. Show all posts

Tuesday, June 12, 2012

Get Well Soon!!


Assalammualaikum semua...


Saya baru aje mendapat perkhabaran daripada kawan sejawat yang mengatakan bahawa jiran sepagar dan juga ofismate saya yang tidak asing tidak bukan, blogger yang dikenali The Rainbow Journey iaitu Pn Aziela kini sedang berehat dan sedang mendapatkan rawatan di salah sebuah hospital swasta di Seremban.

Semoga kita semua mendoakan akan kesejahteraan dan semoga beliau lekas sembuh daripada sebarang kesakitan dan kepayahan yang beliau alami.

Semoga beliau tabah dan kuat menghadapinya dan lekas-lekas baik ye.


GET WELL SOON!!


Thursday, October 20, 2011

HASRULHASSAN.COM - Inilah Blog Saya

Assalammualaikum..


Dengan sepantas kilat dan tanpa berlengah lagi saya menceburkan diri dalam segmen anjuran Hasrul Hassan kali ini iaitu Segmen: Inilah Blog Saya

Syarat nak menyertai SEGMEN ni ialah:-

Cuba ceritakan bagaimana anda boleh bermula membuat blog, dan siapakah yang mendorong anda untuk terus berblog. Nyatakan beberapa orang blogger yang memberikan semangat untuk anda terus berblog.

Memula saya menjinakkan diri dalam dunia blogging ni dah lama, tahun 2006 lagi tapi masa tu takde intention pun nak memasarkan serta mempromosi blog saya ni ke mata umum..malahan time tu saya disable kan blog saya ni pada mata umum..dengan niat hanya untuk tatapan saya dan luahan perasaan saya terhadap seseorang, meluahkan rasa suka dan duka di dalamnya tanpa mengetahui apa khasiat serta impak atau berfikir melalui blogging kita juga boleh menjana pendapatan melalui iklan-iklan yang disediakan oleh Nuffnang (memang siyes tak tahu).

Mula menulis dengan lebih serius pada awal (awal tak awal la) tahun ini apabila mula di perkenalkan oleh rakan baik, sekaligus merangkap rakan sepagar saya Pn. Aziela yang mengatakan bahawa dengan mempunyai rakan followers dan mejoinkan diri bersegmen blog kita akan mula/lebih dikenali as compared before di mana blog saya ni suram dan suam aje tanpa ada sesiapa pun follow. Kemudian dari situ saya mula sedikit demi sedikit giat memulakan langkah memasuki/melayakkan diri dalam setiap segmen yang dianjurkan oleh blogger-blogger otai dan amatur bukan dengan niat nak menambahkan koleksi follower (seperti yang selalu orang cakap), tapi dengan niat untuk berkenalan dan mengetahui lebih lanjut akan dunia blogging..serta saling bertukar-tukar pandangan dengan blogger lain, dengan harapan segala tunjuk ajar serta nasihat akan saya terapkan dan titipkan didalam setiap penulisan saya untuk kepuasan diri sendiri dan juga pembaca.

Alhamdulillah sekarang, saya cukup amat berpuas hati dan terlalu sayangkan blog saya ini, cuma ada kalanya saya berasakan akan kemalasan untuk mengapdet entri-entri yang bernas serta menarik perhatian pembaca memandangkan idea dan semangat itu kadang-kadang ada dan kadang-kadang takde langsung. Pheww!! bukan senang nak jadi blogger...penulisan kena bagus dan baik untuk dijadikan contoh pada blogger-blogger muda di luar sana.

Semangat tidak putus-putus yang diberikan dari En. Habi dan sekaligus anak-anak juga menjadi pendorong bagi diri saya malahan salah seorang anak saya juga menjadi salah seorang blogger juga(baru berjinak-jinak) akibat melihat akan 'kegigihan' mamanya mengapdet blog. Dan of course dari rakan sepagar saya dan rakan-rakan blogger lain iaitu FOLLOWER saya yang sentiasa menyuntik semangat untuk saya terus menulis dan bercerita mengenai pengalaman hidup, isu-isu semasa, maklumat dan berkenalan dengan teman-teman baru. SAYA SAYANG ANDA SEMUA!!

Seperti yang saya maklumkan serta pandangan dan serasa saya semua bloggers saya merupakan PENYUNTIK SEMANGAT saya untuk terus berblogging dan mewarnai dunia blog ini. Insyaallah di harapkan kalian tidak terus berhenti dari memberikan semangat serta tunjuk ajar kepada saya.

SIAPP!!

For those yang nak participate..HURRY UP tutup petang ni jam 6 petang ye. Info selanjutnya sila klik tajuk di atas.

Tuesday, September 27, 2011

The Rainbow Journey Jiran Sepagarku..

Alahai..........terharu lagi saya kali ni di atas kesudian jiran sepagar saya Pn. Aziela membuat suatu entri mengenai saya. Tak terhingga dan tidak cukup rasanya ungkapan terima kasih yang saya berikan pada beliau atas kesudian beliau menempekkan entri mengenai saya di dalam blog beliau (bukan senang tau).



Terima kasih pada sahabat baik, teman sekerja, teman seblogging dan jiran sepagar yang saya sayangi Pn. Aziela. Sesungguhnya ketahuilah awak banyak membantu saya di kala saya masih bertatih-tatih untuk memulakan dunia blogging ini (al-maklumlah tak celik IT).

Hakikatnya, kata-kata awak yang terlalu menggunung memuji itu sepatutnya kita kongsikan bersama kerana kita sama-sama memulakan dunia blogging ini kerana awak banyak membantu saya juga memperkenalkan saya dengan rangkaian-rangkaian yang menyalurkan informasi terkini serta taktik-taktik penulisan blog yang sempurna. Insyaallah berkat kesabaran kita semua akan terubat dengan hasil kerja tangan kita ini suatu hari nanti.

(statement macam menang award blogger termashyur pulak....padahal baru diperkenalkan sebagai blogger baru dekat belog Hasrul Hassan...isk isk isk...gile glamer tul saya ni)

Sememangnya blog ini tidak akan dikenali serta tidaklah semegah mana jika tanpa dorongan dan sokongan dari awak dan rakan-rakan blogger lain. Segala nasihat dan tunjuk ajar juga saya perlukan untuk kita semua sama-sama maju dan maju lagi.

"Jangan mudah berputus asa, banyakkan bersabar dan mempelbagaikan mutu penulisan kita. Bukan senang nak jadi blogger"....kan itu yang awak pernah sampaikan pada saya. Jadi sama-sama kita mara dalam dunia blogging ini dan saya akan menyokong awak serta membantu sedaya saya untuk yang terbaik buat kita semua.

Saya Sayang Awak Juga!! Terima Kasih....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...