Thursday, February 14, 2013

Percutian CNY

Assalammualaikum...

Lamanya tak bersiaran. Blog ni pun kejap ada cerita baru kejap takde sebab tuan tanahnya tak berapa nak semangat nak berblogging semenjak dua menjak ni.

Apapun since baru-baru ni cuti panjang sempena Tahun Baru Cina maka secara lahiriahnya pasti ramai yang menghabiskan cuti cutian anda di pusat pelancongan di serata Malaysia dan luar negara.

Kami sekeluarga memilih destinasi percutian ke Langkawi kali ni. Al maklumlah saya ni seumur hidup tak pernah nak pergi ke Langkawi jadi inilah masanya saya bercuti cutian dengan suami dan anak-anak ditambahkan lagi dengan kehadiran keluarga mertua dan ipar duai.

Ramai sungguh ahli keluarga kami kali ni. Diam tak diam adalah dalam 15orang kami ni.

Percutian dengan menaiki pesawat Firefly kurang lah sikit tahap kepenatannya as compared to memandu sendiri dan masa perjalanan pun dapat dipendekkan dalam satu jam setengah je itu pun bergantun pada pilot yang bawak pesawat tu.

Cuaca di sana memang PHEW!! Teramatlah panas dan berbahangnyalah sampaikan anak anak saya berempat orang ni demam dan selesema lah akibat dari cuaca yang agak panas di sana berbanding KL (chewah macam selama ni duduk obersee).

Hari pertama sampai memang tak ramai orang kerana kami bertolak pada hari Jumaat 8/2/13 memang jalan pun clear sepanjang hari tu sampai ke malam sunyi dan sepi. Tapi bila masuk hari kedua duduk di sana iaitu masuk hari Sabtu 9/2/13 ooooii mak oiii jalan jam ngalahkan KL tak agak agak nak menyusuri Dataran Helang tu. Memang confirm memerlukan kesabaran tahap gaban kerana ramai yang dah masuk ke Langkawi untuk bercuti. Kami dapat sampai ke Dataran pun pada waktu malam sebab siang dah jam malam pun dah sah sah jam jugak.

Tak banyak tempat yang saya pergi huhuhuhu sedih sangat sebab anak anak pun tak sihat dan sikecik pun meragam aje.

Jangan tidak ambil ajelah dan pergi ajelah tempat yang mana patut pun.. Sedih saya.

Tetapi En Habi berjanji akan membawa kami anak beranak semula kesini nanti Insyaallah.... Yang penting semua pun hepi dan enjoy ye tak??













8 comments:

Intan Akma said...

nape muka icha cenggitu yang pakai short kuning tuh..hehe..kiut jer

mrspuex said...

x penah sampai ke langkawi..

pelik tapi benar benar belaka..huhuhu...

tah bile bole dpt pegi sane..

insyaallah akan tiba masanya nanti..

RamRamCute said...

@Intan Akma
ooo hahaha dia takut dengan burung parrot tu kematun...tu yang nangis tu..dia cakap parrot tu nak gigit dia...hahahaha

RamRamCute said...

@mrs puex
Insyaallah mrs puex ada rezeki sampailah tu..akak ni baru sekarang merasa nak pergi kesana ..all this while emak dgn bapak takde pun nak bawak bercuti ke sana...hihihi tapi seronok tengok pembangunan di sana cuma mereka masih perlu banyak yang perlu di bangunkan as compared to negeri2 lain.

Aziela said...

Tak apa, anggaplah ini trip untuk survey saja. Nanti, bila sesuai, plan baaaiikkk punya, ok.

wahida said...

akak, saya x pernah naik Firefly...best tak kak? murah x fare dia?

RamRamCute said...

@Aziela

Insyaallah awak panjang umur murah rezeki boleh pergi semula kan...

RamRamCute said...

@wahida

Firefly sama gak macam air asia cuma dia bising sikit je sebab dia ada kipas dekat kiri kanan sayap kapal terbang tu dengarlah dari dalam flight. Harga pun lebih kurang sama aje dengan Air Asia kalau kita nak dapat murah kena tunggu time promosi..rasanya sama sangat dgn Air Asia. cuma lokasinya lebih dekatlah as compared Air Asia tu ..Firefly dekat aje di Subang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...