Friday, August 02, 2013

Apa Punya Iklanlah....

Assalammualaikum....

Pengiklanan memang amat penting bagi sesebuah syarikat untuk mempromosi barangan/produks mereka tak kiralah di dalam tv mahupun menerusi media cetak dan laman sesawang.....TETAPI biarlah kena dengan caranya....

Ini kalau dah iklan penuh dengan unsur-unsur keLUCAHan mana nak datang baiknya.
Adakalanya kerajaan perlu mengambil langkah yang lebih serius daripada perkara sebegini terus berlarutan untuk menjaga sensitiviti semua pihak.

Memandangkan Malaysia sebuah negara Islam dan bertamadun maka sebaiknya para pengusaha produk kesihatan perlu lebih berSOPAN dalam mengeluarkan sebarang statement dan gambar gambar agar tidak terlalu keterlaluan hingga mengundang pelbagai permasalahan sosial yang semakin membimbangkan dikalangan remaja dan masyarakat di Malaysia kini.

BANTERAS!!

10 comments:

yangbaik said...

setuju... banteras saja iklan semacam ni... menjatuhkan maruah kaum hawa saja...

yangbaik said...

setuju... banteras saja iklan semacam ni... menjatuhkan maruah kaum hawa saja...

Amanda Suria said...

Betul....eksploitasi wanita bertudung...sangat annoyed..

Ayang Noorainie said...

menyampah jugak tgk iklan produk nih..melampau lampau...

Aziela said...

Tolonglahhh kerajaan. Buatlah sesuatu. Secara x langsung, kita mendidik generasi muda ke arah lucah pula....

Sally Samsaiman said...

apa pon tak boleh =,="

Ann Ishak said...

yang berlakon dalam iklan tu pun tak agak2 pulak gayanya

Sukma Haron said...

memang aku tak suka tengok iklan lucah begini...kalau anak-anak tanya apa nak jawab....?

adzairdawati makdara said...

erkkk mcm ni punya iklan pun ada.. adoiiii

Mas Zull said...

assalamualaikum rahmah..mcm2 iklan skg ni ntah apa2 la...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...