Tuesday, October 02, 2012

G-String


Assalammualaikum...

Owh kalau tengok tajuk pasti ada yang fikir hari ni saya nak tempekkan entri pasal seluar dalam sepanjang hari...bukan...bukan..jauh sekali nak letak gambar seksis yang bakal membuntangkan mata anda semua.  Tak naklah!!

Kisahnya amat menarik perhatian saya dan macam biasa teringin nak berkongsikan cerita dan maklumat yang saya dapati kepada semua.  Manalah tahu ianya bermanafaat pulak lepas ni.

Zaman sekarang ni sebut aje G-String pasti ramai yang dah tahu dan sudah menjadi trend terkini bagi para remaja dan golongan tak kira umur memakainya.  Yang pasti mereka memakainya kerana khuatir dengan garisan seluar dalam yang ketara nampak ketika memakai pakaian ketat, nipis dan bewarna cerah.  Tetapi berlainan pula dengan wanita di negara barat yang saya rasakan mereka memakai G-String adalah disebabkan untuk mendapatkan kulit berwarna sawo matang.

TETAPI tahukah anda pemakaian G-String boleh mengundang kepada beberapa isu kesihatan dan keselamatan jika ianya dipakai dengan cara yang tidak betul.

Sebelum tu TAHUKAH anda apa itu G-String?

Pakaian dalaman yang diperbuat dari secebis kain yang hanya menutupi bahagian hadapan yang mana talinya halus menyambungkan ia melalui punggung dan sekeliling pinggang. 

Antara penyakit yang perlu dipandang serius oleh si pemakai G-String antaranya jangkitan di bahagian faraj dan saluran kencing.  Ini adalah kerana G-String biasanya di perbuat daripada fabrik sintetik yang mana boleh memerangkap lembapan terutamanya di bahagia genital dan seterusnya menggalakkan pertumbuhan bakteria potagen.

Selain itu geseran yang terkena pada kulit oleh tali-tali berkenaan juga boleh menyebabkan kerosakan kulit dan meningkatkan risiko "Buasir".

Erm...memacam betul kan penyakit nak hinggap ke badan kita kalau tak kena caranya. Walhasilnya nak bergaya tampak hebat dan cantik pun boleh mengundang kepada keburukan rasanya tak perlu kot nak memakai benda-benda yang tidak mendatangkan hasil serta memudaratkan kita. 

Pakaian dan seluar dalam yang ada pun sekarang ni sudah cukup selesa pokok pangkalnya pilih dan teliti akan mutu dan material kainnya barulah selamat kita nak pakai.


9 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

kekekke..nasib tak pakai!

Mrs Lurve said...

hehehehe...baru tau kesannya...

nuyuEna said...

nice entry.dapat info baru.tak jadi la nak guna g-string..haha.

Aziela said...

Yang penting kena cari yang selesa. Ishh..nak cantik punya pasal, takkan sanggup menggadaikan kesihatan.

Mira Adzlia said...

lor..gitu....dlu gstring pun sy xtau pe bnde..hihi..skang da tau, tp mmg xley nk pki da la.hihihi

nanieybarnieylurviey said...

info yg menarik :) bru thu tang bab kesihatan nih

Dkna Abza said...

hahaaa...tengok G-String pon dkna dah geli geleman :p

Crew Fathi said...

Hohoho... Nanti sapa yg bakal jadi istri wa.. Kena la tanya dulu penah pkai ke tak.. Hahaha.. Kan2.. Pas tu tegur aja la.. ^_^ Asih!

Alycia said...

gud info.. tq sharing..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...