Monday, October 01, 2012

Minggu-Mingguan Hujung Minggu....


Assalammualaikum...

Selamat menjalankan tugas kepada semua dan Selamat Hari Isnin!! 

Menjadi tak hasil 'cucukan' lauk pengantin saya...BOLEHLAH dari tak menolong langsung

Hari ini saya mencuba untuk memotivasikan diri walaupun diri ini lemau melemau setakat ini..kerana hari cuti minggu baru-baru ini,  saya dan suami membantu ala-kadar merewang adik saudara suami yang menaiki pelamin melangsungkan perkahwinan.  Menjadi tradisi mereka (belah suami) mengadakan majlis perkahwinan dengan bergotong-royong among adik beradik (emak) mereka dengan memasak sendiri.  Jadi mahu tak mahu dan suka tak suka kenalah menunjukkan diri dan membantu selagi terdaya dan termampu.  Bagi saya itu pun dah dikira pahala walaupun tak banyak sedikit pun membantu juga.  

Meriah dan seronok bila sesekali bertemu dan saling bantu membantu sambil mengeratkan silaturrahim serta bertemu sanak saudara yang adakalanya jarang-jarang sekali bertemu kalau ada pun setahun sekali ketika hari raya.

Berarak ke pelaminan

Selamat Pengantin Baru saya ucapkan kepada pasangan Aliff Ali dan Aleeya Amir. Semoga berpanjangan selamanya.

Selamat Pengantin Baru
Sebelum-sebelum tu sibuk duk melayan anak-anak dengan karenah mereka dirumah.  Pening dengan gelagat mereka yang tak penat-penat seharian menyelongkar dan menyepahkan rumah dengan segala jenis permainan (nak buat camne dah beranak pinak).  Hari ini saya gagahkan diri dengan meningkatkan usaha dan produktiviti terbaik mungkin. Malas tok sah nak kiralah memang sepanjangan masa dan ketika bermalasan.  Tapi takpe nak cuti panjang dan Insyaallah hujung bulan ini...erm diam tak diam lagi 28 hari lagi due date saya...Takut dan berdebarnya.

Anak-anak yang suka menyepahkan rumah sebelum saya 'merewangkan' diri

Selain tu pasti ada gak yang mengambil cuti tahunan hari ini kerana semalam ada yang menjalankan aktiviti berkampung (perkahwinan).  Orang kahwin sekarang dah tak kira musim..mana dan dan ada duit pasti majlis JALAN aje dengan lancar dan terancang.  Pada yang bercuti tu selamat bercuti-cutian ye. 

Ahli kompang yang paling ramai pernah saya tengok..Memang meriah!!

2 comments:

Mira Adzlia said...

huhu..tu la..mmg lemau giler ni..rndu hujung mnggu..huhu

:: Mrs.Eady :: said...

selamat pengantin baru..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...