Monday, July 01, 2013

Bakal kembal Lagi.....


Assalammualaikum.....

Gugel

1 haribulan Julai hari ini...pejam celik pejam celik dalam masa 9 hari lagi kita semua umat islam akan menjalani ibadah berpuasa.....  

Alhamdulillah keran amasih lagi diberikan peluang untuk sama-sama menyambut Ramadhan kali ini bersama keluarga tercinta......Tak sabarnya.....

Kenapa?

Bagi saya pada bulan mulia inilah saya dapat bersama-sama berkejar-kejar pulang ke rumah "AWAL" makan, gembira berbuka puasa dan berlumba-lumba bersiap sedia bersama ahli keluarga untuk menyediakan juadah berbuka puasa dan dapat makan bersama-sama ......

Mesti korang pelik kan?  Apa selama ni tak dapat makan bersama ke?

Memang saya dapat makan bersama-sama mereka bila-bila aje cuma kekadang tu ada yang tengah sibuk berdiet, tidak cukup quorum dan sebagainya pabila hari biasa.......pendek kata masing-masing buat hal masing-masing je...so di bulan puasalah maka semua dapat berkumpul dan dapat berbuka bersama-sama sambil bergegas pula bersiap-siap hendak menunaikan solat Terawih.

Tetapi dah berumur ni eksaited tu agak kurang jugaklah (sikit aje kurang) kalau nak dibandingkan dengan zaman kecik-kecik dulu in which memang bulan ramadhan ni bulan yang ditunggu-tunggu oleh saya.  Nak nak bila di awal-awal kerana kebiasaannya emak saya akan menyediakan pelbagai juadah menarik bagi menyambut kedatangan bulan ramadhan sehari sebelum ramadhan menjelang...dan yang paling sya sedih dan hiba apabila ramadhan bakal menghilang iaitu bila syawal menjelang....masing-masing..

Kisah-kisah menarik Ramadhan saya telah saya kongsikan pada entri saya yang sebelum sebelum ini...pada kengkawan yang sudi nak baca dan tengok bolehlah klik di SINI, SINI dan SINI

10 comments:

Fiza Rahman said...

Kejap jer kan kak dah nak masuk ramadhan.

:: Mrs.Eady :: said...

sekejap je mase berlalu..

Aziela said...

Saya juga yang belum dapat berkumpul lagi. Tak apalah...ada hikmahnya.

Rosmiza Ali said...

Ramadhan adalab bulan yang sering dinanti2 setipa tahun.. Mieza pun lagi seronok sambut bulan Ramadhan dari bulan Syawal.. Semoga Ramadhan kali ni lebih bererti buat kita semua.. =)

Nasuha said...

bulan puasa ni seronok salah syu sebab mama dan abh sy plng kerja awl.. :) best sikit..

RamRamCute said...

@Fiza Rahman

betul tu fiza...puasa yang lepas pun tak sempat nak dihabiskan lagi..huhuhuhu

RamRamCute said...

@:: Mrs.Eady ::

betul tu Izwa!

RamRamCute said...

@Aziela

Insyaallah awak...hopefully semuanya baik2 aje...sabar dan tabahkan diri awak di samping jaga kesihatan ye.. :-)

RamRamCute said...

@Rosmiza Ali

Bulan ramadhan sangat-sangat terasa kemeriahannya ...syawal habis aje 1 syawal dh takde rasa apa dh...puasa tu yg seronok kan mieza? Selamat berpuasa mieza

RamRamCute said...

@Nasuha

alhamdulillah...memang seronok pd anak2 yng ibubapanya balik awal time puasa ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...