Tuesday, July 17, 2012

Ramadhan Datang Lagi....


Assalammualaikum...

Pejam celik, pejam celik tup tup dah nak berpuasa dan semula.  Seronoknya tak terhingga bukan sebab nak raya tu..tetapi di sebabkan ketibaan Ramadhan yang sentiasa di nantikan pada setiap tahun.

Rindu pada zaman kecik-kecik dulu masih terasa dan teringat-ingat tak kiralah ketika sembahyang bertarawikh dan ketika semua ibu-ibu sibuk membuat persiapan berbuka di dapur kita pun sama sibuk ..asyik tengok TV tunggu sampai iklan buah tamarlah, air yeoslah, air cincaulah keluar dan pengkakhiran mengaji sekejap sebelum waktu mahrib masuk dan berbuka...sekarang pun masih lagi tertunggu-tunggu jugak bila dah besar ni. Tambahan dengan melihat keletah anak-anak yang semakin membesar dan mengamatkan suasana rumah ketika hendak berbuka memang mengujakan.

Kalau dulu-dulu time saya kecik takdelah nak berebut-rebut sangat makanan sebab saya yang paling kecik dalam keluarga lagipun adik beradik pun dua orang aje saya dan kakak, tapi kini bila mempunyai ahli keluarga yang bertambah dah berkahwin dengan anak-anak disekeliling, kemeriahan mememag cukup-cukup dirasakan...Hepi sebenarnya sebab tahun ni giliran saya dapat beraya bersama-sama ibu dan kakak serta suami dan anak-anak tercinta bersama ditambah lagi dengan kehadiran baby baru yang akan keluar pada penghujung bulan 10 nanti Insyaallah...  

Nak cerita pasal persiapan raya tu agak melampaulah lagi sebab puasa pun belum start ..tapi insyaallah di lain entri akan saya titipkan semula cerita-serita menarik ketika ramadhan dan persiapan raya yek.

Kepada semua rakan-rakan dikesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak. Semoga kita semua mendapat keberkatan dan kebaikan di bulan yang mulia ini. Tak lama lagi....hujung minggu ni kita semua akan berpuasa.

p/s: Rindu pada arwah abah, sebab ketika nak sambut ramadhan dan raya ni dialah orang yang akan sibuk membantu emak di dapur...sob..sob..sob

8 comments:

Mira Adzlia said...

slmt bpuasa jugak utk akak & fmly :)

:: Mrs.Eady :: said...

Seronok kannnn... :)

Aziela said...

Selamat berpuasa wak... Be happy for your arwah abah. Bulan puasa nie, bulan berkat...

Rai said...

selamat berpuasa kak..

Cik Rongoks said...

selamat menyambut bulan ramadhan akak ^^

fizafantagirO said...

selamat berpuasa kak :) azam fiza tahun ni , tak nak membazir :)

Aisy Nasiha said...

salam kenal...selamat berpuasa...smoga ramadhan kali ni lebih bermakna dan berkat.

Tentang Kita said...

selamat menyambut ramadhan al mubarak...semoga bulan yg penuh rahmat ini membawa kebaikan utk kita semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...