Tuesday, August 16, 2011

Bengang...

Assalammualaikum,



MOOD SAYA HARI INI...BENGANG, GERAM, TENSION DAN SAKIT HATI!!

dengan siapa??


erm...Dengan seorang hamba Allah yang tidak pernah bersyukur dan tidak pernah mahu memperbaiki akan kekhilafan diri sendiri.

Tetapi SIAPAkah orang itu??

Salah seorang dari pekerja suami saya.........hah!! Di bulan-bulan mulia ni tak eloklah nak mengumpat dan bercerita mengenai keburukan orang kan, tapi KENAPAlah manusia ni tak pernah lari dari sikap LALAI, dan TIDAK BERTANGGUNGJAWAB selain itu kenapa mesti ada rasa tidak pernah BERSYUKUR diatas apa yang diperolehi. Mengapa mesti ada sifat KEJI, UMPAT, MENGATA dalam diri seseorang itu?

Bagaimana bentuk, cara dan rupa untuk memuaskan hati seseorang itu untuk membolehkan mereka terus diam dan senyap?

Dah berbuih mulut saya berkata-kata dan memberi menasihat agar sentiasa menjadi yang terbaik diantara yang terbaik. Jangan salahkan kami kalau sesuatu perubahan yang kami lakukan untuk kebaikan masa depan kami akan mengundang kesedihan pada diri anda dimasa-masa akan datang.

Arrrgghhhh!! susahnya nak MEMUASKAN hati manusia!!

Ya Allah SABARkanlah hatiku ini.....

5 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

sabar kak sabar...

Cik Bell said...

rileks kak.cool.cool2..depa kena sedar sendiri nie..nk kena benda buruk b'laku baru nak tersedar.huhu

Rahmah Ram Ram said...

Mrs. Eady: akak tengah sabar ni..tetapi takut jugak kalau terlepas marah kalau ditahan...

Cik Bell: tulah akak tak tau nak cakap macam mana lagi..dah cakap baik2 pun tak nak dengar...sedihla.

Aziela said...

Kita nie puas menahan sabar dengan orang2 yang mcm nie kan...

Rahmah Ram Ram said...

Yelah awak...tapi tulah liat sangat nak kasi faham...macam mana nak kasi dia tahu yang dia tidak diperlukan disyarikat itu lagi...huhuhuh saya tersepit ditengah2 antara keluarga dan pekerja...TOLONGlah!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...