Tuesday, October 01, 2013

Rotax Max Challenge Asia & Malaysia 2013



Assalammualaikum....

Being a bit busy lately kawan-kawanku menguruskan anak-anak since last few weeks yangterutama yang sulung sibuk melayakkan diri memasuki pertanding Go Kart peringkat Asia yang mana berlangsung di Pekan, Pahang dari 28-29 September 2013.

Season terakhir bagi tahun 2013 yang mana anak yang sulung saya berjaya melayakan diri beliau untuk turut sama bertanding.  As a new beginner memang kami suami isteri sangat-sangat teruja dan berbangga akan pencapaian beliau ini.

Insyaallah tahun hadapan 2014 pertandingan bagi season pertama akan berlangsung pada bulan March di Sepang International Go Kart Circuit.  Kali ini mereka berdua (adik-beradik) akan melayakan diri masing-masing untuk bertanding.

Keputusan pencapaian bagi kategori "Rotax Macromax" yang disertai oleh anak saya dimenangi oleh peserta dari Malaysia yang tidak kurang hebatnya.  Beliau memegang carta juara lebih kurang 3 kali since season yang pertama.  Walaupun tidak berapa cemerlang as a new beginner tetapi anak saya berjaya mendapat tempat ke 12 dalan Asia dan tempat ke 7 di Malaysia.

Alhamdulillah dengan pelbagai pressure dan kemalangan kecil yang dihadapi, beliau berjaya juga menamatkan sesi pertandingan pada season kali ini...semoga beliau akan lebih dan terus cemerlang pada tahun hadapan untuk pertandingan race kedua beliau di peringkat Asia.

Pendedahan serta pengalaman menjadikan seseorang itu matang, lebih baik dan terbaik dalam memperbaiki kesilapan mereka pada masa akan datang.

Banyak pengalaman menarik dan menjadi kenangan bagi kami as parents dan juga pada anak-anak pada pertandingan kali ini.

Insyaallah semoga beliau terus sukses pada pertandingan akan datang....




































8 comments:

Unknown said...

Semoga maju jaya.. =)

Bunda_nora said...

assalamualaikum...moga maju jaya..

Aziela said...

Tahniah Amirul. Ini adalah permulaan yang sangat bagus. Terus berusaha.

RamRamCute said...

@Nasuha

terima kasih Nasuha.... :-)

RamRamCute said...

@BUNDA a.k.a KN

Terima kasih Bunda sudi singgah sini... :-)

RamRamCute said...

@Aziela

Thank you aunty Zila...next race boleh join kami ....

Unknown said...

tahniah !

Zawiah said...

Tahniah ! parents tu sumber inspirasi terbaik ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...