Monday, June 06, 2011

My Books Review

Assalammualaikum semua,

Rasanya dah beberapa hari saya tak menjegah blog ni, almaklumlah cuti wiken masa banyak dihabiskan melayan kerenah anak-anak.

Entry saya pada kali ini saya nak bercerita pasal buku-buku yang telah saya beli baru-baru ini. Buku-buku ni bukanlah buku yang terbaru dipasaran, cuma saya baru ada kesempatan untuk membeli dan membacanya. Bukan apa, perancangan awalnya saya nak mencari buku novel "Kasih Yang Suci a.k.a. Nora Elena". Tapi tak sangka pulak dekat 10 kedai buku yang saya pergi semua kata buku tu sudah habis..sekarang tengah printing baru, minggu depan baru sampai". Hebat sungguh penangan Nora Elena ni, buku dijual macam goreng pisang panas. Tahniah kepada penulis buku berkenaan Sdri Meen Zulaikha.

Nak dijadikan cerita sebab dah frust pergi ke 10 buah kedai saya pun belilah buku2 cerita yang takdelah baru sangat (dah lama juga) untuk merawat kesedihan serta kebosanan.

Antara buku-buku yang saya beli adalah seperti berikut:-

Mini Shopaholic by Sophie Kinsella



The world's favourite economically challenged heroine is back... with a small friend in tow...

Becky Brandon (née Bloomwood) thought motherhood would be a breeze and that having a daughter was a dream come true a shopping friend for life! But it's trickier than she thought as two-year-old Minnie has a quite different approach to shopping.

She can create havoc everywhere from Harrods to Harvey Nicks to her own christening. She hires taxis at random, her favourite word is Mine, and she's even started bidding for designer bags on eBay.

On top of everything else, there s a big financial crisis. People are having to Cut Back including all of Becky's personal shopping clients and she and Luke are still living with Becky's Mum and Dad. To cheer everyone up, Becky decides to throw a surprise birthday party on a budget but then things become really complicated.

Who will end up on the naughty step, who will get a gold star and will Becky's secret wishes come true?


Kau Kekasihku oleh Anis Ayuni



Hadirmu bagai sinar mentari pagi. Menerangi lorong kelam lagi sunyi yang selama ini kulalui. Melenyapkan kedukaan yang bagai berkurun lama memenjara jiwaku dalam sepi. Terasa kini, bahagia ada dimana-mana. Hanya dirimu yang bertakhta di hati.
Pandanglah kedalam mataku... selamilah jauh hingga ke dasarnya. pasti yang akan kau lihat adalah rinduku terhadapmu. Tapi, apakah getaran cinta yang meruntun hati hanya aku saja yang merasakannya? Zairi... hatimu sebenarnya untuk siapa? Mengapa kau terus membisu pada ketika aku amant yakin yang aku bukan berbayang seorang diri? Aku tahu cintaku berbalas, tapi mengapa tak pernah sekalipun kau melafazkannya?

Kisah pergolakan hidup diantara Nadhira dan Zairi dari awal perkenalan hinggalah mereka kejinjang pelamin dan hidup sebagai suami isteri. Konflik serta pergolakan yang terjadi sepanjang perkahwinan mereka hanya kerana penyakit misteri yang dihidapi oleh Zairi.


- Posted using BlogPress from my iPad

3 comments:

ainnoraini said...

same dgn kak ain jugak...dah beberapa hari tak jengok kat blog ni...bz tu...

tadi keluar anak2 beli buku maknye ni..ade gak beli novel tadi.."MAID" mcm best jer...

tice su said...

Salam kenal :)

Rahmah Ram Ram said...

Salam semua,

Lama tak jengah ke blog ni...terima kasih tak terhingga pada ainnoriani dan tice su sebab sudi singgah ke blog saya yagn tak seberapa ni...

Salah dan silap mintak tunjuk ajar ye. Sila lah tegur2 saya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...