Monday, August 06, 2012

Cuti Pablik Holidae



Assalammualaikum....




Selamat bersiaran di hari Isnin yang pada saya agak lemau dan melembabkan hari saya huhuhu...tambahan pula hari ni hari cuti publik holiday bagi negeri-negeri Kelantan, Pahang, Perak, Perlis, Pulau Pinang, Selangor dan Terengganu.

Pastinya hari cuti sebegini kebanyakkan antara mereka yang telah ataupun belum bekeluarga keluar bershopping bagi persiapan hari raya mereka dan anak-anak.

Erm...sedihnya tengok ...memandangkan saya bertugas di kawasan jajahan takluk Kuala Lumpur jadi terpaksalah bekerja seperti biasa dengan harapan petang ni takdelah jalan jam sesak tak tentu hala.  Semestinya setiap tahun begitulah keadaan apabila tibanya cuti publik holiday di bulan Ramadhan kerana pastinya ramai yang turun ke bandar terutamanya bandaraya Kuala Lumpur, bagi membuat persiapan menyambut kedatangan Aidilfitri.  Meriah!!

Lagu raya juga sudah mula berkumandang di corong-corong radio since hari minggu baru ni (jangan dikira yang berkeudara di pasaraya Giant tulah ye..itu memang advance setiap tahun sebelum puasa dah pasang dah)

Anda pula bagaimana?? Dah start membuat persiapan ke?   Selamat bercuti pada anda yang bercuti hari ni dan selamat bertugas pada mereka yang bertugas...

Laluilah hari-hari ini dengan terbaik dan ceria.....

8 comments:

Izwa Kamaruddin said...

ptg ni sure kl jemmm....tgk la..

RamRamCute said...

@:: Mrs.Eady ::

Memang betul tu Izwa....huhuhu pukul berapalah nak sampai rumah ni.

wahida said...

kenapa KL tak cuti? huwaaaaaaaaa!!!

kak gojes said...

hepi hiloday..nuzul quran kan...sabah tak cutitp saya cuti..jaga anak sakit..dah .lama x blogwalking di sini...sy nak ajak join GA

p/s: ni url baru saya... http://eryati.blogspot.com/2012/08/giveaway-rm350-cash-prizesjom-join.html

Anum Shukri said...

Salam Nuzul Quran.

maszull said...

assalamualaikum Rahmah...yer la Johor pun x cuti juga...:)

Saya Disini said...

bestnye cuti

ZieMarziah said...

ermm cuti pun mcm x cuti akak..keje umah banyak.dai pg samapi petang dok kemas umah je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...