Thursday, June 21, 2012

Runsingnya Nak Kahwin...


Assalammualaikum...


Thank you Google

Kalau tengok tajuk entri tu semua mesti tertanya-tanya "apasal pulak saya ni.... bukan ke saya dah kahwin? Nak runsing apa lagi?".....  

Sebenarnya kawan-kawan bukan saya yang nak kahwin tu..tapi hanya mengutarakan rasa dan kerisauan pada  sesetengah pengantin yang bakal menaiki pelaminan dalam masa tidak kiralah hujung minggu ni ke, beberapa minggu lagi ke atau beberapa bulan lagi... Perkara-perkara wajib sudah semestinya berlegar-legar dan bermain-main di dalam kepala otak pengantin dan menjadi igauan ngeri mereka hingga ada yagn tidak tidur malam dan hilang selera makan dengan memikirkan 1001 masalah selagi tak berlangsungnya perkahwinan tersebut.

Haaa..bukan senang nak kahwin tau!! Nampak aje benda remeh temeh tapi kalau dah nak dijadikan cerita mesti ada dugaan yang berlaku di saat-saat akhir dan sebelum tibanya hari langsung tersebut.

Kepala jadi berat, serabut dan adakalanya si pengantin rasa macam nak pitam disebabkan stress tahap melampau.  

AWAS!! jangan sampai memudaratkan kesihatan dan jiwa raga anda sudahlah.  Perancangan dan susunan serta pertolongan daripada saudara-mara dan ahli keluarga amat perlu dan pengantin tidak perlu menanggung permasalahan ini secara berseorangan sebaliknya sentiasa meminta pendapat daripada orang lain terutamanya dari keluarga dan kawan-kawan rapat.

Jangan mengambil sikap tunggu dan berlenggah dengan alasan perkahwinan anda lambat lagi ...tetapi sebaliknya lakukanlah iany dengan sedikit-sedikit terutama perkara utama terutamanya caterer, mak andam, pakaian, tok kadi, goodies dan segala macam ..at least yang kecik-kecil boleh di setelkan bila tiba masanya tiba nanti.

Jangan pulak bila tibanya hari bahagia pengantin pengsan tak sedarkan diri atau muka kusam runsing tak tentu hala sampaikan senyum pun dah tak boleh dah.

Lagi entri mengenai edisi perkahwinan boleh didapati dengan hanya menekan SINI

12 comments:

Fazi Isma said...

skrg ni topik perkahwinan mnjadi topik utama la kak =)

LubLy said...

xkawen ssh..nak kawen pun runsing..dah kawen xyah la ckp..berdouble-double semua runsingnye..

Lynn said...

Memang masa nak kahwin dulu tersangatlah runsing...runsing gila tahap baban...Tapi bagus ade rasa tu..kita akan ingat dan tersenyum balik bila mengenangkan saat tu..

Masz Sidek said...

boleh dijadikan panduan untuk saya ni kak... suatu hari nanti... hehehe :)

Kancil 8349 said...

topik kahwin...lelaki nie yang paling payah

maszull said...

assalamualaikum Rahmah...seronoknya bila nak kawin n nak siapkn persiapan apa yg perlu tu...:)

Nurul Ain Sakimon said...

Assalamualaikum....? br perasan sy xfollow blog awk .skrg sy dh follow so semua entry baru awk sy akan bc .sy anda entry terbaru jgn lupa bc

http://catatankehidupanain.blogspot.com/2012/06/abang-tunggu-mak-di-syurga-yakisah.html

LELAKI INI said...

tak sabar nak kawen

Nazayiena said...

Memang klu majlis kahwin x selesai,runsing segalanya dan akan rasa lega bila semuanya dah selesai.

keli menari said...

Biar selesai sikit2 awal2 , nanti last minute sumenya runsing , lain jadinya.Huu kenduri kawin la kenduri memenatkan.

Suhami Ahmad said...

atok cadangkan kono bahagi2 kan tugasan dengan adik beradik...klu pengantin buat sorang kompem nanges

iEdA said...

tringin nk kawen tp bl pikir2 blek, rs tkot plak sbb tkot x dpt pikul tgjwb...huuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...