Friday, February 03, 2012

Ganas Mengganas



"Kenapa 'sesetengah' orang lelaki kalau marah dan naik angin senang aje naik kaki tangan dekat kaum perempuan?

Hebat sangat ke dapat pukul perempuan.  Bukan ke perempuan ni bukan lawan yang setara dengan mereka.

Kaum wanita adalah kaun yang lemah dan tidak patut dikasari."

Jika berlaku sebarang pertengkaran dan ketidakfahaman diantara suami dan isteri adalah lebih baik jika kita mengatasinya dengan cara rasional.  Tidak perlulah hentam menghentam, baling-membaling, sepak terajang, pukul memukul dan keji mengeji di antara satu sama lain.

Bukankah lebih bagus dan sempurna jika setiap pergaduhan itu kita selesaikan dengan cara yang waras tanpa menyakiti hati dan tubuh sesiapa.  Kerana apabila terjadinya suatu pertengkaran dan pertelingkahan diantara kita yang menjadi mangsannya ialah anak-anak.  Kasihanilah mereka.

Saya memetik artikel hari ini yang melaporkan bahawa seorang artis wanita telah dipukul dan ditendang oleh suaminya apabila pulang dari membeli sarapan pagi.


"Penyanyi dangdut dan pelakon, Ani Mayuni membuat laporan polis mendakwa dipukul dan ditendang suaminya selain kepalanya turut dihentak ke dinding bilik di rumah mereka di Desa Rejang, di sini, semalam..


Dalam laporannya, Ani atau nama sebenarnya Aishah An Nur Osman, 33, berkata, kejadian yang berlaku kira-kira jam 8 pagi itu menyebabkan dia mengalami kecederaan di kepala, tangan, dada dan leher..

Sebelum kejadian itu, Ani dikatakan menghubungi suaminya yang berada di luar rumah dan memintanya membeli sarapan.

Bagaimanapun, sebaik pulang ke rumah kira-kira 30 minit kemudian, suaminya terus meluru masuk ke dalam bilik dan mengasarinya.

(Sumber oleh myMetro)


Semoga kita sentiasa berfikiran waras dan rasional dalam menangani setiap permasalahan yang timbul dan berbincanglah dengan sebaik-baiknya sebelum membuat sesuatu tindakan yang di luar kemampuan akal dan fikiran.

4 comments:

Kayu Manis said...

hai mcm2 kan..

Aziela said...

Memang ada lelaki yang macam nie, tak kiralah apa saja latar belakang mereka...

Fiza Rahman said...

Kesian kan. Memang malang klo dpt somi yg panas baran dan kaki pukul nih.

Cik mama said...

mintak di jauhkanlaa pekara cam ni kan.. ermmm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...