Friday, May 11, 2012

Bukan Senang Nak Masak Makanan Barat





Kalau sebut aje makanan barat aka western mesti dalam kepala kita teringat makanan seperti lamb chop, chicken chop, salmon grill, escargot dan sebagainya. 

Biasanya kalau nak makan makanan sebegini semestinya kita akan pergi ke restoran-restoran western untuk menikmati hidangan. Nama nak buat sendiri memang payah la kan?

Tetapi ada juga kaum wanita atau kaum ibu yang sungguh rajin dan mempunyai kredibiliti untuk memasak makanan sebegini untuk dijadikan sajian hidangan keluarga mereka.

Saya selalu cari dekat Google

Sebenarnya saya bukan nak cerita pasal masakan atau resepi tetapi saya macam ter 'obses' apabila melihat kaum hawa dan kaum adam ni yang begitu ligat beraksi di dapur tidak kiralah mereka memasak makanan apa even kalau bagi makanan yang super incridible susah dan komplikated pun mereka boleh menyajikannya.

SALUTE & TABIK HORMAT pada mereka!!

Menyediakan hidangan barat memerlukan kemahiran. Walaupun agak sukar namun apabila resipi yang diinginkan menjadi, hasilnya pasti memang membanggakan. Setiap hidangan makanan barat ini bukan sahaja cantik dipandang malahan sedap dimakan. 

p/s: sepanjang saya hidup dan berkahwin saya pernah masak lamb chop aje itu pun boleh kira dengan jari sebab taklah sesedap di restoran makanan barat. Janji boleh di hidang dan dimakan ...

7 comments:

Unknown said...

x pernah masak masakan barat....husband tak suka

- AZIE - said...

blm pernah wat ag, tp tingin nak belajar wat lamb chop sbb both of us suka sgt2 dgn lamb chop

- AZIE - said...

blm pernah wat ag, tp tingin nak belajar wat lamb chop sbb both of us suka sgt2 dgn lamb chop

fizafantagiro said...

fiza belum penah lagi masak western food nih ..susah kan ..

maszull said...

assalamualaikum .....sedap juga makan lamb chop buatan sendiri ni kan...mula2 mmg x biasa tapi bila dah biasa mesti jadi sedap...:)

9n0L4 said...

tak pernah pun masak western. tgk si die aje potong ayam bhgn peha nak buat ciken chop. huhu. ;)

ummuwafa67 said...

Sekali sekala masak makanan barat, best juga. Anak2 saya semuanya suka makan barat. sebab tu saya suka masak. Cubalah sesuatu yang baru, pasti seronok dan sedap.Apa pun dalam bab makanan ni tak boleh lawan sambal tempoyak dan ulam-ulaman.Tak gitu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...