Thursday, July 19, 2012

Dah Start Dah...


Assalammualaikum semua....

Pinjam gambar Instagram dari Puan Shana Ryu...Mekasih ye pinjam gambar jap..hehehe

Tak sudah cerita pasal kedatangan ramadhan..tetapi yelah seronok bukan kepalang nak menempuhi bulan ramadhan...memang BEST!!

Kawan-kawan macam mana pulak? Dipejabat saya ni pula puasa belum start tapi kuih-muih raya sudah terhidang di atas meja untuk dibuat testing aka sampel bagi menyambut kedatangan Hari Raya. Sudah pastinya saya yang letak sebabkan ingin membantu rakan lain berniaga...tak tolong tak baik pula tapi apa pun katanya untuk persiapan awal agar tidak tergocoh-gocoh nanti bila tiba saat akhir takut order penuh dan tak sempat nak penuhi permintaan..

Bukan itu sahaja saya dengar ada orang dah heboh memperkatakan mengenai putaran lagu-lagu raya dan hiasan ala-ala raya di kompleks-kompleks membeli belah umpama macam esok dah nak raya...

Macam mana tu pahala puasa belum sempat di hitung tetapi kita semua telah dihidangkan dengan pelbagai menu dan juadah mata dan telinga untuk sambutan raya... (peringatan untuk diri sendiri)

Yang penting diri kita sendiri cuba untuk mengawal keadaan tersebut agar tidak berlebih-lebihan..bukan ke amal dan ibadat itu sepatutnya di dahulukan dahulu sebelum kita semua menyambut hari kemenangan.

11 comments:

Unknown said...

saya pun tolong ambikkan order utk kakak ipar saya..tapi mcm biasa saya sendiri takde beli apa sangat..baju raya pun maybe last minute baru cari mcm tahun tahun lepas..

Saya Disini said...

comeinye biskut

Anum Shukri said...

Yang penting kita sambut ramadhan dulu..kumpul pahala banyak2...

Shana Ryu said...

eh..pic insta sy ni..ekek..testing testing juga.jangan lupe membeli bantu kakak2 TPM tu..hehe

RamRamCute said...

@Rai bab baju raya samalah kita rai..rasanya mesti nak dekat2 raya baru nak carik...

RamRamCute said...

@Anum Shukri betul tu anum...pahala lebih utama

RamRamCute said...

@Shana Ryu

pinjam pic instagram ye puan shana ryu..bukan apa cantik effect gambar tu..hihihi..

Aziela said...

Betul lah... Makin risau saya bila dgr pasal sambutan raya sebelum Ramadhan nie. Ishh...apa yang umat Islam kejar sebenarnya...? Bukankah peluang mengaut pahala yang perlu di utamakan...

- AZIE - said...

akak, bukan dh start dh...dah order dah pun hihihihi sy la tue

Unknown said...

Emak Mieya pon macam tu jugak. Dah siap ambik order untuk kuih goyang

ZieMarziah said...

sama la ngan opis sy kak..2 minggu lepas masing2 dah sibuk edar sample kuih raya..n dah ramai pun yang order termasuk la sy hehehe\

selamat menyambut ramadhan utk akak n family

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...