Wednesday, September 21, 2011

Kisah Rayaku. . .

Assalammualaikum semua,

Dok sibuk BW entri-entri menarik dari kawan-kawan bercerita pasal hari raya mereka, saya hampir terlupa tentang kisah raya saya tahun ini.

Seperti yang saya pernah ceritakan pada entri sebelum ini, tahun ini saya sekeluarga berhari raya di sebelah suami di rumah MIL yang terletak di Melaka.


Alhamdulillah, seronok juga beraya disana walaupun kemeriahannya tak dapat dirasakan sangat. Bak kata anak-anak saya "tak bestlah raya tahun ni mama, tak macam raya pun", mungkin dia berasakan bahawa raya kami tahun ini meriah kerana beraya di berlainan lokasi iaitu keluar dari Kuala Lumpur yang beliau anggap Melaka tu 'kampung' tetapi suasana disana nyata berlainan kerana rumah MIL saya di Melaka terletak di dalamkawasan Taman Perumahan yang suasananya sama seperti berada di KL juga. Malahan kami tidak tidur di rumah MIL sebaliknya kami menginap di hotel yang menambahkan lagi KEKURANGAN rasa Hari Raya pada mereka (anak-anak) saya umpama seperti kami pergi bercuti aje.


Seperti yang dinyatakan dah namanya bermalam di hotel 'pagi-pagi' (takdelah pagi sangat sebab menunggu pwincess bangun tidur) dalam pukul 8:30 pagi dengan En Habi dan anak-anak yang tak sempat pergi sembahyang raya (kami kesiangan) bertolak pergi ke rumah MIL tapi sebelum tu sempat lagi kami singgah ke Tesco di pagi hari mencari butang baju melayu dengan harapan adalah hendaknya butang yang dicari terjual.

Macam-macam pe'el macam koboi, bila dah first time beraya diluar kawasan pelbagai benda yang diingat untuk dibawa akan jadi lupa kan?

Tak habis lagi. . . hari pertama aidilfitri kami dihabiskan dengan menonton tv dan bergambar sepanjang hari lepas tu makan tak hengat dari pagi sampai ke malam. Nak pergi beraya pun MIL tak berapa nak pergi jadi kesudahannya duduk rumah lah kami. Kalau ada beraya time malam pergi ke rumah datuk saudara sebelah MIL.


Begitulah pada hari berikutnya raya kedua kami, tapi menjelang tengahari kami dah berangkat balik pulang ke Kuala Lumpur tetapi menjelajah juga ke rembau dan bangi untuk beraya.

Raya ketiga dan keempat kami diisi dengan aktiviti ziarah kunjung mengunjungi sanak saudara sebelah saya dan suami.


Begitulah Raya Kami Pada Tahun 2011. Di harap semoga ketemu di tahun hadapan jika dipanjangkan umur.


Published with Blogger-droid v1.7.4

4 comments:

suriani azwan said...

meriahnya tengok pic raya akak..

akak nak mintak jasa baik akak...tolong klik link di bawah dan like pic saya..saya da masuk contest...dan kalo rajin jugak mintak tlg promote jugak...

http://www.ourbestmoments.com.my/gallery-details/46194

Kancil 8349 said...

meriahnya keluarga nie..moga berkekalan

C`ayob.com said...

waaa ramainya...keluarga...bestnya raya....ini kompom duit raya abis hehehe....


upsss tiba-tiba commnet ini, lupa nak kenalkan diri.....salam kenalan dari cayob!...c`ayob follow sini 

Alang-alang saya datang ini, Kalau sudi kunjung2 sya di blog yang tak seberapa ini.........tak follow pun tak ape...janji awk datang, Inys Allah.

http://cayob.blogspot.com/

RamRamCute said...

Suriani Azwan : dah klik 'like' dedua dah
Kancil: terima kasih. . .
C'Ayob: terima kasih sudi singgah insyaallah saya singgah balik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...