Friday, September 02, 2011

Rayakah?

Assalammualikum semua,

Dah lama rasanya saya biarkan blog saya ni berhabuk, tanpa diapdet. Apa khabar anda semua?

Pasti ada yang sibuk menghadiri majlis rumah terbuka dan tak kurang juga ada yang membuat rumah terbuka juga.

Pejam celik, pejam celik dah hari yang ke-4 kita semua menyambut hari raya kan? Masa berlari terus meninggalkan kita semua dengan lajunya.

Bagaimana RAYA anda semua tahun ini?

Di mana anda sambut RAYA tahun ini?

Seronokkah RAYA anda pada tahun ini?

Bahagiakah RAYA anda tahun ini?

Banyak tak dapat duit RAYA tahun ini?

Alhamdulillah syukur dengan semua pemberiannya.

Saya ada juga membaca status rakan-rakan diFB yang mengatakan bahawa raya mereka tahun ini sedikit hambar. KENAPA YE?

Ada pula tu memaklumkan bahawa pelancong asing mengatakan sambutan hari raya aidilfitri tahun ini di Malaysia tidak meriah dan hambar, sebaliknya dipenuhi dengan warga asing sahaja. Ermmmmm... (pasal apa yang pi KL time raya, memang la ramai warga asing, sebab orang semua dah balik kampung kan?)

Tetapi apa pun semestinya raya yang kita semua takkan lupa iaitu pada zaman kanak-kanak aje. Terlalu banyak memori di zaman dahulu jika hendak dibandingkan pada raya dizaman sekarang. Anak-anak saya pun tak merasa suasana hari raya sepertimana saya kanak-kanak dahulu. SUNGGUH BERBEZA.

Oklah kawan-kawan saya berhenti disini dulu ye. Ada tetamu yang datang beraya. Insyaallah saya bersiaran lagi. Diharapkan anda semua sihat dan berbahagia hendaknya. Pada yang akan pulang ke KL berhati-hati memandu. Elakkan dari kesesakan jalanraya, rancang perjalanan anda.

Assalammualaikum.
Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...