Thursday, November 24, 2011

Sepi Tanpa Anak



Cerita bagaimana pasangan bergaduh kerana tidak punya anak sudah biasa didengar. Begitu juga ada lelaki yang sanggup menceraikan isterinya bila mana isteri diketahui tidak mampu melahirkan anak. 

Bayangkan betapa pentingnya kehadiran zuriat ini dalam kehidupan berkeluarga. Melihatkan keletah anak-anak yang kadang-kala mampu membuatkan anda pening kepala, mudah naik darah dan sebagainya adalah satu pengalaman yang tidak dapat dijual beli di mana-mana pasar raya. 

Percayalah, hari-hari tua anda akan sepi jika anda menolak faktor mahu punya anak cepat atau menangguhkan dahulu soal si kecil ini. Seorang suami yang sudah terbiasa dengan tangisan anak, biasanya akan seperti kehilangan jika tidak mendengar suara tangisan ini. 

Jadi fikir-fikirkanlah.

3 comments:

arituarini said...

btul tu..tu yg leka buang2 anak tu..klau tk nak bg kat aku ni..aku dh kwin pun blum dikurnikan rezeki lg ni..sabar je ni..

RamRamCute said...

@ArulchelseA : Insyaallah jangan mudah berputus asa...rezeki anda mana tau selepas ini...kuatkan azam dan bykan sabar ye. :) terima kasih sudi singgah blog saya.

Cik Nurul said...

Betul tu kak.. sokong sangat..

jom baca ni & jgn lupa tinggal komen skali..

http://sicantiksiezuka.blogspot.com/2011/11/konsert-moovment-2011-bersama-far-east.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...