Thursday, January 26, 2012

Percutian Ke Utara

I'm backkk!!

Kembali bersiaran seperti sediakala. Alhamdulillah kerana tuhan memberikan saya peluang untuk terus bernafas dan menumpang dibumi Allah ini.

Semoga kita semua mendapat keberkatan daripadaNYA.

Oh Ya! seperti yang anda semua sedia maklum cuti perayaan tahun baru cina baru-baru ni kami sekeluarga bercuti ke arah utara bersama-sama dengan keluarga mertua saya.

Permulaan perjalanan which kami bertolak pada hari Sabtu agak menegangkan kerana kami sekeluarga terpaksa menghadapi perjalanan yang agak panjang kerana kesesakan teruk lalulintas yang menghala ke arah utara Malaysia.  Mungkin disebabkan ramai yang bercuti dan persekolahan juga cuti selama seminggu tu yang menyebabkan ramai orang pergi bercuti.

Kesesakan jalanraya menghala ke arah Utara

Bayangkan aje perjalanan kami yang pada mulanya bertolak dari rumah seawal jam 7.00 pagi kami sampai ke Penang pukul 5.00 petang gitew. Phew!! memang memenatkan.  Banyak insiden terjadi yang kami alami dan lihat sepanjang perjalanan yang agak memenatkan, terutamanya anak-anak.

Sempadan Bukit Kayu Hitam

@ Ostrich Farm, Perlis

Nak berhenti di R&R pun membuang air kena beratur panjang "ridiculous" tak pernah saya tengok sampai ada tu parking kereta hingga 500 meter hanya nak berhenti berehat dan ke tandas awam. Teruk! Teruk!

@ Menara Alor Star,  Kedah

@ Cafe Hotel
Alhamdulillah percutian kami berjalan lancar dan menyeronokkan cuma kepenatan tu biasalah mana ada orang pi bercuti yang tak penat kan? Seronok dapat menjelajah ke 3 buah negara dalam satu-satu masa iaitu Penang, Kedah, Perlis.

@ Kedah

@ Pulau Pinang

Insyaallah jika diberikan umur dan rezeki kami akan kesana lagi. Selamat bercuti pada yang masih bercuti dan berhati-hati memandu ye.

Kayu Manis said...

betul..saya juga terperangkap..mmg letih.

Yumida said...

sronok nyer bersama family tersayang...

Munn Jaafar said...

hepinye tgk anak2 akak =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...