Wednesday, January 11, 2012

It's Not My Day ...... Kepalaku Pening!





Kecoh di pejabat kerana BANJIR!!

Nak kata hujan lebat malam tadi, tak jugak, Entah dari mana silapnya dan entah siapa yang dengan baik hati dan suka hati membuka paip air di dalam bilik discussion di dalam pejabat kami yang menempatkan akuarium yang kiut miut ni dan kecik molek ni melimpah ruah airnya dan membanjiri keseluruhan alam semesta di pagi-pagi hari dan dah mengakibatkan keadaan semakin kecoh satu bangunan di TPM ni gara-gara kebocoran air sehingga menyebabkan air tersebut melimpah dan melalui laluan dalam siling hingga membanjiri kawasan makmal syarikat lain dibawah pejabat kami.

Inilah dia akuarium yang kecik kiut miut yang bikin haru semua orang 

Huaaaaa...................sapalah yang baik hati bukak paip air sampai nak pedajal orang ni....

Akibatnya pagi-pagi buta datang ofis saya dan rakan rakan lain lintang pukang bergegas menelefon kontraktor akuarium dan cuba menyurutkan paras air di dalam akuarium kecik itu dari melimpah ruah hingga membanjiri dan membasahi karpet di dalam bilik discussion dan kawasan yang melibatkan pejabat/syarikat lain.

Keadaan yang basah hingga karpet lencun

Biasanya rutin harian saya memberikan ikan di dalam akuarium itu makan dengan sempurna dan memastikan akuarium serta yang sewaktu dengannya di dalam keadaan baik sewaktu pulang petang semalam...tetapi entah di mana silapnya bila datang ofis pagi-pagi ni terkejut badak apabila melihat air dah basah melimpah hingga ke lobby pejabat dan rakan pejabat lain sibuk membantu mengawal air tersebut dari terus melimpah.

Nak dijadikan cerita pihak pengurusan bangunan TPM ini pun sampai dan marah-marah mengatakan makmal (lab) dibawah pejabat kami habis dilimpahi degnan air tersebut......

AIYOOOOOOO..........................

Basah hingga ke lobby

Mampuslah kami, pertama mesti kena marah dengan CEO dan yang kedua mesti kena saman dengan syarikat berkenaan kerana mengikut dari pandangan dan pemantauan saya kebanyakkan peralatan mereka telah habis terkena titisan air yang menitis keluar dari siling atas makmal tersebut dimana di atasnya menempatkan pejabat kami....

Bukan niat hendak menyalahkan sesiapa ...tetapi menjadi tanda tanya saya ...siapalah yang begitu berani membuka dan membuat onar segala macam permasalahan ini dari terjadi...pening dan serabut saya memikirkannya...Tak mungkin saya yang membukanya (paip air) tu sedangkan sebelum ini paip itu memang selalunya digunakan oleh kontraktor untuk membasuh akuarium tersebut lagipun untuk apa di buka memandagkan paras air akuarium itu sudah semestinya di aras yang sepatutnya di penuhkan oleh kontraktor.

Pelik dan sukar untuk saya percayai... Ya Allah berikanlah saya petunjuk!!

6 comments:

IBU GEBU said...

badak terkejut macamana ek? hehehe

semoga Allah bagi petunjuk seperti yg diminta itu, amin

Aziela said...

semoga urusan kita dipermudahkan... Amiinn... Surah Ar-Rum - untuk melindungi kita dari orang yang menzalimi kita...

Tihara said...

carpet tu kalo kena air cemtu mesti berbau nt..semuga semuanya ada jalan penyelesaian nya..Insya Allah

wahida said...

ish....misteri ni...

harap akak diberikan petunjuk...

Rahmah Ram Ram said...

@Aziela, @Tihara @Wahida: saya buntuuuuu!!

intan_blur said...

slam singgah...
intan follow..
smoga allah memberi petunjuk kat rahmah..;(
sume ade hikmah di sbaliknye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...