Monday, January 16, 2012

SEGMEN NASZ : AKU DAN RAKAN-RAKAN BLOGGERKU



Telebih rajin dan mempunyai masa sedikit terluang.......


En Nasz bersiaran kembali dan kali ni menganjurkan segmen yang dah lama dinanti-nantikan....



So pada segmen kali ni En Nasz mengenakan syarat untuk anda mereview blog-blog pilihan yang dipilih mengikut kesukaan dan menepati citarasa anda.

Blog pilihan saya ialah:-

1) The Rainbow Journey

Jiran sepagar dan rakan seperjuangan saya yang banyak memberikan tunjuk ajar dan pendapat untuk saya memantapkan lagi penulisan dan berterus-terusan berblogging hingga kini.

Mengagumi kebolehan serta pengorbanan beliau as a Weekend Mother and Wife.  Sungguh bertuah Adam dan En Saiful kerana memperolehi insan bernama Pn. Aziela.  

Blog beliau kebanyakannya menceritakan akan perihal kehidupan suka dan duka beliau sebagai seorang ibu, isteri, anak, menantu dan kakak kepada adik-adik selain menitipkan entri-entri menarik tempat-tempat yang beliau sekeluarga pernah lawati antaranya makanan menarik, tempat menarik dan pengalaman serta expreience mereka bercuti ke sesuatu tempat selain dari isu dan hal semasa di pejabat mahupun di dalam negara.

Pada kawan-kawan yang ingin berkenalan dan menerjah silalah ke laman blog beliau The Rainbow Journey

2) My Super Duper Diary

Memperkenalkan blogger termuda dan masih lagi bersekolah dan baru berjinak-jinak di dalam dunia penulisan ini.  Berumur 10 tahun dan kebanyakkan entri yang beliau posting merupakan cerita-cerita mengenai kehidupan semasa beliau sehari-hari bersama adik-adik dan juga adakalanya membuat posting mengenai isu semasa yang berlaku di dalam mahupun luar negara dan adakalanya juga tak berapdet langsung..yelah sekolah lagi....

Masih baru lagi, bak kata orang tua-tua "budak baru nak belajar" so kalau salah, haruslah ditunjukkan.  Pada kawan-kawan yang sudi menziarah ke blog Amirul Haikal silalah ke My Super Duper Diary dan tinggalkan komen anda.

3) Bicara Hati

Suka akan blog ini yang simple dan menarik untuk dibaca juga. Comel seperti tuannya hehehhe...Ringkas gaya penceritaan dan yang paling utama beliau menerapkan unsur kekeluargaan juga which is menarik minat saya.  Berbicara mengenai kisah anak-anak, keluarga dan diri sendiri selain kisah isu semasa tempatan mahupun luar negara juga dan juga kontes-kontes menarik ada juga terdapat di dalam blog ini.

Semoga blogger Nurul Izwa terus maju dan sukses dalam dunia penulisan blog dan pada kawan-kawan silalah ziarah ke blog Bicara Hati Ini dan anda pasti berpuas hati.

4) Smile Najah

"Kim" seorang blogger dan masih belajar di salah sebuah insititusi pengajian tinggi di Kuala Lumpur. Blogger yang baru lagi saya kenal dan add sebagai rakan followers.  Seronok membaca blog beliau yang juga menceritakan akan perihal kisah kehidupan beliau sebagai pelajar dan kehidupan sehari-hari beliau.

Semoga Kim sukses dalam dunia penulisan blog dan sebgai seorang student. Pada anda yagn ingin melawat silalah ke blog NajahaKimah

5) Welcome To My Life

Terjah ke blog ini dimana tuan tanahnya seorang yang simple dan very straight to the point.  Bercerita sambil bersahaja dan cerita-cerita yang dipostingkan kedalam blog beliau sungguh sempoi dan ada kalanya bila baca kelakar pun ada...tak caya silalah terjah ke blog aReLaN.  Good Luck dan semoga sukses.

Cukuplah tu ek, rajin bebeno nak kasi review sampai lima enam orang..naik pijau tangan menaip laju-laju, koje tak habis-habis lagi ni.

Kepada anda yang ingin menyertai segmen En Nasz, sila KLIK untuk maklumat lanjut.  Tarikh tutup segmen ini sehingga 23hb Januari 2012 (11.59 malam).

Ayuh, bersama-samalah kita menjoinkan diri dengan bersegmen.


6 comments:

Fiza Rahman said...

Rajinnya. Blum ada masa lagi nak join segmen nih.

Kancil 8349 said...

wah...macam best...ndak dapat ikut lagi...huhuhu..apapun selamat bersegmen

Anonymous said...

cm best je akak.. if ade mase nak joint la.. =.=

RamRamCute said...

Kawan kawan ada masa joinlah. Saya ni pun curik masa jap...

9n0L4 said...

tag mak usu sini. hee. http://farizafairuz.blogspot.com/2012/01/giveway-1st-cik-violet.html

9n0L4 said...

eh salah name. sori. hee. tapi link dah betul tu. tag kak rahmah di link kat atas tu. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...