Friday, December 16, 2011

Airmata Lelaki

Susahkan nak tengok lelaki menangis? Kalau orang perempuan tu memang mudah untuk kita lihat. Sememangnya lelaki memang susah untuk mengalirkan air mata, tak kira walau apa pun caranya.  Hanya pada certain occasion lelaki-lelaki ini mampu untuk mengalirkan air mata dan ianya sungguh menyentuh hati dan naluri wanita yang melihatnya....

Benar ke apa yang orang kata apabila setitis air mata lelaki tumpah ke pipi adalah disebabkan diri mereka rasa tercabar atau mereka di dalam keadaan yang kesedihan yang teramat sangat.  Perlu di ingatkan juga tidak semua lelaki-lelaki ini berhati keras dan kental macam batu kerana mereka juga manusia biasa yang mempunyai hati dan perasaan.

Mengetahui akan beberapa faktor yang berkemungkinan menguatkan lagi pendapat saya ialah:-

Cara didikan - mungkin cara mereka dibesarkan dikelilingi dengan orang yang penuh kasih dan sayang menyebabkan peribadi seseorang lelaki itu manja dan menyukarkan mereka menerima sesuatu yang diluar pendapat dan prinsip mereka.

Terancam - diri berasakan yang diri mampu untuk memiliki apa sahaja, tetapi tumpas apabila terjadi kejadian sebaliknya contoh menyintai wanita tersebut tetapi kecundang apabila wanita itu meninggalkannya.

Hormon - adakalanya mereka akan menjadi terlalu sensitif pada sesetengah perkara yang kita rasakan tidak sepatutnya.

So, kepada teman-teman wanita saya janganlah  rasa seronok dan bangga pula ye apabila kita melihat kaum adam ni menangis....mungkin ada sebabnya yang kita sendiri susah untuk mentafsirkan.

p/s: tetiba aje nak cerita pasal entri ni sebab tengahari tadi tengok "En. Hariz" (Aaron Aziz) menangis...TERHARUnya (Mode Angau!)

4 comments:

Tie HT said...

saya tak pernah tengok hubby saya menangis walau seberat mana pun problem dia..jeles plak rasanya sbb pempuan mudah sgt nk nangis..huu

aReLaN said...

lelaki sebenarnya tak kuat mne pn tapi kami perlu kuat utk org yg kami sayangi.kalau sye titiskan air mata depan org,itu mmg saat plg sedih kot. tp besenya ble mata dh berair sket tu trus lap.xnk org tgk air mata sye.hmmm

Anonymous said...

Kalau guwa plak, guwa menangis tatkala sembelit. Sakit woo sampai guwa rasa nak gigit jer batang paip dalam tandas tu. Hahah.
:D

CROWN TRUST FINANCIAL LOAN FIRM !!! said...

Pada masa ini, kami menawarkan skim pinjaman EASY and FAST pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2% dengan kad pengenalan yang sah dan sesuai untuk pengesahan.
Anda boleh mengemukakan permohonan pinjaman anda untuk apa-apa jumlah pinjaman yang diperlukan.
Kami menawarkan pinjaman dari $ 5,000.00 USD Min. $ 100,000.00 USD Maks.
Kami mempunyai kredit jangka panjang maksimum lima (5) hingga lima puluh (50) tahun.
Kami memberi pinjaman seperti berikut: pinjaman projek, pinjaman pembiayaan semula, pinjaman pelaburan komersial, pinjaman kereta atau kenderaan, pinjaman pelajar, penyatuan hutang,
pinjaman rumah, pinjaman peribadi, pinjaman perjalanan dan percutian, pinjaman tahun baru dan natal.
Syarikat kami juga memerlukan seseorang yang boleh menjadi wakil syarikat kami di negara anda.
Hubungi pejabat CROWN TRUST COMPANY LOAN KEWANGAN melalui e-mel: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com
Hantar permintaan respons segera anda kepada: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com

Terima kasih atas sokongan anda!
Kejayaan anda bermula dengan kami: JEFFEREY FRANK!
PENGARAH KERETA TANAH PINJAMAN KEWANGAN!
E-mel: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...