Friday, December 23, 2011

Jangan Pandang Rendah

"Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul".  Sesungguhnya kesengsaraan dan kesedihan hati mereka, tiada siapa yang tahu. Kita hanya mampu memandang dan melihat akan kesedihan yang mereka tonjolkan tetapi tidak mampu untuk memberikan kegembiraan pada mereka.

Saya respek pada golongan ibu tunggal yang mampu mendidik anak-anak mereka hingga berjaya menjadi seorang yang berguna.  Zaman sekarang  terdapat berapa ramai ibu tunggal berjaya mengiktiraf kehidupan mereka serta taraf hidup antaranya menjadi seorang usahawan berjaya, wanita cekal dan ibu cemerlang yagn berjaya mendidik anak-anak menjadi bangsa yang berguna.

Sesungguhnya bukan ini yang mereka pinta, dan jangan menyalahkan sebelah pihak sahaja, Sebagai ibu tunggal, mereka bukan sahaja mempunyai niat yang tulus, optimis, jelas hala tuju malahan perlu ada strategi untuk memperbaharui bagi menghadapi tuntutan hidup.  Faktor dalaman ini amat penting dalam memastikan jatuh bangun mereka selain dari faktor luaran bagaimana mereka perlu mencorakkan masa depan.

Sesungguhnya status sebagai ibu tunggal menjadi igauan bagi semua wanita yang telah berkahwin, kerana apabila terjadinya sesuatu konflik di dalam hubungan suami isteri dan hubungan tersebut tidak dapat diselamatkan lagi maka perpisahan adalah jalan yang diambil bagi melangsaikan penyelesaian.

Terdapat banyak Pro dan Kons (positif atau negatif) kepada seseorang individu tersebut.  Ada sesetengah masyarakat yang suka memandang mereka dengan menghina, menyindir, mencerca dan konspirasi yang sedikit sebanyak akan mengundang kepada tekanan (stress) dan kemurungan (depression).

Semua ini akan dapat di atasi jika kita sentiasa hidup dalam masyarakat yang saling hormat menghormati akan hak asasi individu terbabit.  Walhasilnya jangan pandang rendah pada mereka tetapi berikan kata-kata semangat yang membina agar mereka dapat meneruskan kehidupan seperti orang lain.

3 comments:

Anonymous said...

salam...tq visit hari tu..dah follow..mai la follow balik..he he...nak klik nuffnang dia tak keluar hari ni pulak...:)

Anonymous said...

even we are pro.... No need like this,its use our heart inside..... And understanding each other sometimes.

CROWN TRUST FINANCIAL LOAN FIRM !!! said...

Pada masa ini, kami menawarkan skim pinjaman EASY and FAST pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2% dengan kad pengenalan yang sah dan sesuai untuk pengesahan.
Anda boleh mengemukakan permohonan pinjaman anda untuk apa-apa jumlah pinjaman yang diperlukan.
Kami menawarkan pinjaman dari $ 5,000.00 USD Min. $ 100,000.00 USD Maks.
Kami mempunyai kredit jangka panjang maksimum lima (5) hingga lima puluh (50) tahun.
Kami memberi pinjaman seperti berikut: pinjaman projek, pinjaman pembiayaan semula, pinjaman pelaburan komersial, pinjaman kereta atau kenderaan, pinjaman pelajar, penyatuan hutang,
pinjaman rumah, pinjaman peribadi, pinjaman perjalanan dan percutian, pinjaman tahun baru dan natal.
Syarikat kami juga memerlukan seseorang yang boleh menjadi wakil syarikat kami di negara anda.
Hubungi pejabat CROWN TRUST COMPANY LOAN KEWANGAN melalui e-mel: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com
Hantar permintaan respons segera anda kepada: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com

Terima kasih atas sokongan anda!
Kejayaan anda bermula dengan kami: JEFFEREY FRANK!
PENGARAH KERETA TANAH PINJAMAN KEWANGAN!
E-mel: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...